כולם כבר התחילו לדבר על היום שאחרי הקורונה.
אנשים מתחילים להריח את ריח החופש והשחרור מהסגר.
אבל רגע, מה איתך?
מה התכוונת לעשות עם העסק עכשיו וביום שאחרי?
כיצד הינך עושה התאמה של העסק והשירות שלך גם בימים אלו ומתכונן ליום שאחרי?
הקורונה שינתה ומשנה כל הזמן את הדרך בה דברים מתנהלים.
עכשיו, זה זמן מצוין גם בשבילך לעצור ולבחון את הדרך בה העסק שלך פעל עד היום, את הדרך בה הוא פועל בזמן הקורונה ואחרי החזרה לשגרה וזמן מצוין לשנות וליצור מוצרים ושירותים חדשים ולבחון מחדש תהליכים עסקיים.
כדאי שתבינו שיש תמיד מה לעשות.
ישנן מספר גישות לפעולה
יש את הגישה ה1 – נעצור ונראה לאן נושבת הרוח!
ברור לי שאנשי העסקים, העצמאיים שבחרו בגישה זו פשוט קפאו- הם סטטיים כרגע,
מבצעים את המינימום האפשרי, מחכים ונשענים על מענקי הממשלה וממתינים.
זו בהחלט דרך פעולה – אך צריך לקחת בחשבון שהיא פסיבית.
אני לא מאמינה בדרך הזו, אך יחד עם זאת מבינה בהחלט למה אנשים בוחרים בה. חשוב
לציין כי מצוינות לא תצא מדרך עבודה זו – זו גישת ההישרדות.
הגישה ה2 – בוא נראה מה כן אפשר לעשות במגבלות הקיימות.
איך אני מתאים את השירות שיש לי עכשיו ומוכר אותו למי שכן מוכן לשמוע. עושה התאמות
מינימליות ופשוט עושה. נמצא בתנועה מתמדת.
כל יום ממשיך להיות בקשר עם הלקוחות הרלוונטיים והפוטנציאליים.
ומתמקד בלמכור, לא כמו בשגרה אך במצב שמצליח בהחלט להשאיר אותי מעל המים.
בודק מה כן יש באפשרותי להציע ללקוחות שלי, מה הדרך להציע זאת, מה
המעטפת הנכונה ופשוט לדרך.
הגישה ה3 – העולם משתנה ואני אשתנה אתו.
אני אבין מה המצב המצוי שלי כרגע ואיך אני לוקח את העסק שלי ועושה עימו SHIFT למציאות החדשה.
תבינו הקורונה או כל משבר שהוא, בסוף נעלם או לפחות יהיה בשליטה
אבל לרובינו ברור שיהיה לכך השפעה לטווח ארוך על ההתנהלות של כולנו כאנשים,
כעובדים וכצרכנים.
אנו חייבים להפנים זאת ולעשות שינויים בהתאם. יש לא מעט חברות ועסקים שמדברים
על היתרונות בתקשורת הווירטואלית, החיסכון הרב בהוצאות המשתנות כגון דלק, עלויות
משרד וכו.
לכן זה זמן מצוין לעצור ולבחון מחדש את העסק שלי, את השירותים שאני נותנת ולעשות
שינוי והתאמה למצב הקיים.
לפני יומיים קיימתי ישיבת דירקטוריון עם עסק שאני מלווה בזום. פגישה של שעתיים!
פגישה בה סקרתי לפניהם דו”ח מצב של החברה.
נכון, זה לא אידאלי אבל זה היה מוצלח מאוד. זמן לעשות התאמות!
הגישה ה4 – העולם אכן משתנה ואני לא רק אשתנה אתו, אלה אשנה את המוצרים, השירותים והתהליכים הארגוניים שלי
אני אעשה חשיבה מחודשת לגמרי לעסק שלי. אפתח שירותים ומוצרים חדשים
שיתאימו למצב החדש. אנצל לרענן ולתקשר מחדש עם מאגר הלקוחות הקיים שלי
ובנוסף – אפנה לקהל יעד חדש.
זה אפשרי כשמבינים למי ומה ומהי הבעיה שאני הולך לענות עליה אצל הקהל היעד
החדש. אך זכרו שזו גםהטקטיקה היותר קשה (למכור ללקוחות שטרם מכירים אותך).
לכן, חשוב לקחת בחשבון שצריך לפעול בצורה מסודרת ולהבין מה הדבר החדש שאני
מציע ומה קורה עם כל מה שעשיתי עד היום.
אל תתחילו משהו אחד ותזניחו את העשייה הקודמת שלכם ללא תוכנית אסטרטגית איך
ומה יקרה לכש..
אפשר גם וגם. אפשר לשלב.
רצוי להציע מוצר חדש ללקוח קיים
- הלקוחות מכירים אתכם מצוין וסומכים עליכם
- רק תדייקו ותבינו מי מהלקוחות הקיימים שלכם אכן צריך את השירות ומוצר החדש שאתם מציעים ולמה?
לפני מספר ימים שוחחתי עם לקוח שביצע בדיוק את ההתאמה הזו – הוא מתחום
הסלולר וכרגע העסק שלו נפגע משמעותי. אך הוא הבין שיש לו יתרון כספק משרד
הביטחון והחל לייבא ולספק להם מוצרים שונים שכרגע בימי הקורונה הם היו צריכים
להשיג בהקדם, במחירים טובים ובכמויות. הוא המיר את העשייה שלו בסלולר,
ניצל את היותו ספק מורשה ועשה 1+1 מהר מאוד. הוא הפך את החיסרון ליתרון, הפך
להיות מתווך והתחיל למכור להם ציוד של מיגון למשבר הקורונה.
אם אני יכולה לסכם את הגישות במשפט – זה שאין רק דרך אחת לפעול.
תבינו, כל עסק הוא עולם אחר לגמרי ומה שנכון לאחד לא נכון לאחר.
אין נכון או לא נכון. יש מה שמתאים לך. מה ישרת אותך ואת העסק שלך!
אבל אם יש משהו שארצה שתיקחו אתכם מהמאמר הזה, זה שתמשיכו להיות בתנועה,
תמשיכו לעשות, אל תהיו סטטיים, אל תקפאו כמו שאר השוק.
תיצרו יש מאין, תפעילו יצירתיות. ברור לי שאתם מסוגלים ויכולים.